Elsevier Clinical Skills eğitimin standartlaştırılmasını ve hemşireler ile diğer klinisyenler arasındaki yetkinliklerin yönetilmesini sağlamaktadır. Kanıta dayalı beceri ve prosedürleri yetkinlik yönetimi işlevselliği ile birleştirerek, bilgi ve becerilerin güncel ve en iyi uygulamaları yansıtmasını sağlamaya yardımcı olmaktadır.
Kapsam :
2000'den fazla kanıta dayalı beceri ve prosedürü içermektedir.
Tüm içerik listesi aşağıdaki dosyalar bölümünde bulabilirsiniz.
Core Skills – 767 adet
Pediatric Skills – 276 adet
Perioperative skills – 160 adet
Ambulatory Skills -114 adet
Respiratory Skills – 110 adet
Home Care Skills – 118 adet
Rehabilitation skills – 143 adet
Hospice and Pallative Care skills – 71 adet
Temel Özellikler / İşlevler
Kuruluşunuzun ihtiyaçlarını ve uygulamalarını yansıtacak şekilde özelleştirilebilen 2000'den fazla beceri
Bir duyurunun onaylanmasını isteme
Öğrenci davranışını analiz etmek için 60+ rapor
Yanıtlara dayalı olarak tedavinin otomatik olarak atanması
Atanabilir ve notlandırılabilir çevrimiçi tartışmalar gerçekleştirin
Klinik e-öğrenme gibi ürünleri kolayca eklemenizi sağlayan tek bir platform (Elsevier Performans Yöneticisi) üzerine kurulmuştur.
Elsevier Clinical Skills içeriğinin oluşturulma süreci ve kullanılan kaynaklar :
Clinical Skills, kanıta dayalı uygulamalarda ustalaşmış ve şu anda klinik alanda pratik yapan deneyimli hemşire ve solunum uzmanları tarafından yazılmakta ve güncellenmektedir.
Yoğun Bakım, Genel, Pediatrik ve Acil Hemşirelik becerileri, kendi alanlarında lider profesyoneller tarafından yazılmış saygın ders kitaplarından uyarlanmıştır. Adaptasyon sürecinde, alanlarında uzman hemşireler tüm becerileri gözden geçirerek güncellemektedir.
Anne-Yenidoğan, Ruh Sağlığı, Yenidoğan Yoğun Bakım, Onkoloji ve Perioperatif Hemşirelik becerileri gibi beceriler, mevcut kanıta dayalı bilgiler ve klinik uygulama kılavuzları kullanılarak uzman hemşireler tarafından yazılarak, gözden geçirilmektedir.
Solunum Bakımı için yazılan hemşirelik becerileri ile aynı titiz sürec takip edilmektedir.
Uzmanlık alanında en az 5 yıl çalışmış, alanlarında yüksek derecelere sahip, meslek birliklerinin üyesi olan yazar ve hakemler içeğin oluşumuna katkı saglamaktadırlar.
Her uzmanlık alanından klinik uzmanlar, içeriği sürekli olarak gözden geçirmektedirler ve güncellenen beceriler aylık olarak yayınlanmaktadır.
İçeriğinin geliştirilmesine veya gözden geçirilmesine katkıda bulunan meslek kuruluşları:
*AACN (American Association of Critical-Care Nurses) partnered to develop critical care skills.
*A.S.P.E.N. (American Society for Parenteral and Enteral Nutrition) reviewed and updated Nutrition skills.
*ONS (Oncology Nursing Society) – Oncology skills are developed in cooperation with ONS.
Skills geliştirme için kullanılan kaynaklar:
*Klinik uygulama kılavuzları
*Hakemli dergiler
*Ulusal Standartlar
*Joint Commission, CMS, OSHA vb.
*Asağıda listesi yeralan Textbooklar:
AACN, Procedure Manual for Critical Care
AACN, Procedure Manual for Pediatric Acute and Critical Care
Perry & Potter, Clinical Nursing Skills & Techniques
Proehl, Emergency Nursing Procedures
Hockenberry: Wong’s Nursing Care of Infants and Children
Elsevier Clinical Skills kullanan yurtdışı kurumların tavsiyeleri ve vaka çalışmalari ile ilgili örnekler
Val Dimmock MA(Ed) RN, Simulation and Clinical Skills Facilitator, Homerton University Hospital NHS Foundation Trust, UK
Referans video için tıklayınız.
Vaka çalışması için tıklayınız.
“City'de bakım ve öğretimin temelini oluşturan insanlar arasındaki önemli etkileşimi desteklediği için, eğitimde harmanlanmış öğrenme yaklaşımını tam olarak savunuyoruz. Elsevier Clinical Skills gibi bir e-öğrenme platformu, eğitmenlerin öğrencilerinin davranışlarını ve ilerlemelerini gerçekten tanımasına olanak tanımakta ve müfredatı ihtiyaçlara göre ne zaman, nerede ve nasıl öğreteceklerine karar vermelerini sağlamaktadır.”
Julie Attenborough, Associate Dean for Education Innovation and Technology
Vaka çalışması için tıklayınız.
“Elsevier Clinical Skills'e verilen yanıt çok olumlu oldu ve şimdi öğretim programımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Teorik ve pratik arasındaki eksik bağı temsil etmekle kalmayıp, aynı zamanda öğrencilerimizi klinik yerleştirme konusunda desteklemektedir. Sağlık alanında eğitimde tutarlılık yaratmada önemli bir rol oynadığına inanıyorum. Akut durumlarda ve topluluk ortamlarında güvenin benimsenmesinin önemini tam olarak savunmaktayız ve bu noktada ürünü esnek ve özelleştirilebilir doğası ile sağlık görevlilerinin eğitimini desteklemek için kullanmaktayız ”
Sue Faulds, BN (Hons) Programme Lead, University of Southampton
Waterford Institute of Technology
“Kanıta dayalı klinik becerilerin sayısında kapsamlı içeriğe sahip olan ve kendi beceri öğretme şablonlarımıza benzer bir format izleyen video tabanlı bir ürün arıyorduk. Ürün tüm ihtiyaçlarımızı karşıladı, çeşitli disiplinlerde klinik becerilerin öğretimini standartlaştırmaya ve aradığımız tutarlılık seviyesini sağlamaya yardımcı oldu. Şimdiye kadar hem çalışanlardan hem de öğrencilerden gelen geri bildirimler mükemmel, ürünün kullanımı kolay, yüksek kaliteli multimedya içeriği ve paha biçilmez yönetim araçları sunuyor. ”
Brian Sharvin, Lecturer, School of Health Sciences, Waterford Institute of Technology, Republic of Ireland